Articole

Cum sa va implicati angajatii in procesul de certificare ISO 14001

Standardul ISO 14001:2004, publicat de Organizatia Internationala pentru Standardizare, este un sistem voluntar pentru managementul mediului (SMM). Agentia de Protectie a Mediului din Statele Unite il descrie ca fiind o politica “implicand angajamentul de a preveni poluarea, imbunatatirea continua a SMM ducand la imbunatatirea performantei ecologice de ansamblu”. Compania sau organizatia care adopta ISO 14001 [...]

ISO ar fi putut aproba primul standard al calitatii pentru resursele umane

Marea Britanie are o pozitie circumspecta fata de standardul dezvoltat de specialistii din SUA 15 august 2012. In timp ce oamenii politici din SUA si Marea Britanie au deja o “relatie speciala”, oare si cei care lucreaza in resurse umane au ceva in comun? Aceasta va fi o intrebare de prima importanta in urmatoarele cateva [...]

ISO si IEC

ISO este Organizatia Internationala pentru Standardizare. A fost infiintata in 1947 si are sediul la Geneva, in Elvetia. Scopul ei este de a dezvolta standarde care sa sprijine si sa inlesneasca afacerile internationale. IEC este Comisia Internationala Electrotehnica. A fost infiintata in 1906 si are sediul tot la Geneva, in Elvetia. Scopul sau este de [...]

Standardizarea ISO si tarile in curs de dezvoltare

Capacitatea si participarea tarilor in curs de dezvoltare la standardizarea internationala cresc in mod semnificativ Participarea tarilor in curs de dezvoltare la standardizarea internationala este esentiala pentru a asigura relevanta globala a standardelor ISO si pentru a contribui la accesul tarilor in curs de dezvoltare la pietele mondiale, la progresul tehnic si la dezvoltarea durabila. [...]

ITIL sau ISO 27001: ce sa alegem mai intai?

In momentul de fata este imposibil sa discutam in mod serios despre securitatea informatiei fara a discuta despre procese. Insa procesele nu se inventeaza de la o zi la alta. In cursul ultimului deceniu s-au impus astfel doua abordari : standardul ISO 27001 pentru securitatea sistemului de informatii si ITIL (IT Infrastructure Library) pentru serviciile [...]

Cum sunt elaborate standardele ISO

Delegatiile nationale ale expertilor unui comitet tehnic se reunesc pentru a se intelege asupra unui subiect, a-l studia si a-l dezbate pana la obtinerea unui consens asupra unui proiect. Documentul este distribuit ulterior in calitate de proiect de standard international (DIS) tuturor membrilor ISO pentru a primi observatii si voturi. Numerosi membri uzeaza de proceduri [...]

Realizarea de proiecte de imbunatatire a calitatii

ISO 9004 – Indrumari pentru imbunatirea calitatii – Executati proiecte de imbunatatirea calitatii • Planificati-va proiectele de imbunatatire a calitatii. • Alegeti un subiect de imbunatatire a calitatii. • Alegeti o pierdere cauzata de calitate care trebuie prevenita sau • Alegeti un proces al calitatii care trebuie imbunatatit. • Dovediti ca este nevoie de un [...]

ISO 22000 – Cerintele sistemului de siguranta alimentara

cap 4 din ISO 22000 pentru siguranta alimentara: Cerintele sistemului de siguranta alimentara 4.1 Elaborati un sistem de management al sigurantei alimentare (SMSA) • Dezvoltati un sistem eficace de management al sigurantei alimentare ISO 22000. • Documentati-va sistemul de management al sigurantei alimentare. • Implementati-va sistemul ISO 22000 pentru un management al sigurantei alimentare. • [...]

Mediul legal al ISO 14971

Mediul legal al ISO 14971 pentru managementul riscului pentru dispozitive medicale ISO 14971 este recunoscut la scara larga ca standardul oficial pentru managementul riscului in domeniul dispozitivelor medicale. Organele de reglementare de pe pietele principale doresc ca fabricantii de dispozitive medicale sa foloseasca acest standard in incercarile lor de a gestiona riscurile. ISO 14971 a [...]

Indrumari privind managementul serviciilor

Posibilitatea de urmarire a produselor si serviciilor folosite • Tineti evidenta si urmariti identitatea produselor si serviciilor folosite in timpul procesului de prestare de servicii. • Tineti evidenta surselor produselor si serviciilor. • Tineti evidenta verificarii produselor si serviciilor. • Tineti evidenta furnizarii de produse si de servicii. Controlul bunurilor clientilor • Controlati bunurile clientilor [...]