Certificare ISO 9001,
Implementare si consultanta ISO 9001 pentru managementul calitatii

Standardul ISO 9001 este un standard pentru managementul calitatii, recunoscut international, destinat oferirii companiilor si organizatiilor unei abordari comune a aplicarii sistemului de management al calitatii.

Dezvoltat de catre ISO (Organizatia Internationala pentru Standardizare), cea mai importanta organizatie de standardizare la nivel mondial, standardul ISO 9001 defineste cerintele care trebuie indeplinite pentru ca o entitate comerciala sa poate obtine certificare ISO 9001 ca avand o activitate orientata si subordonata managementului calitatii.

Peste 130 de tari au adoptat standardul ISO 9001 de la inceputul acestuia in 1987 pana in prezent.

Standardul include o serie de cerinte de baza aplicabile si in cazul altor standarde, cum ar fi ISO 13485, AS-9100, TL 9000 precum si recent publicatul standard tehnic ISO 16949.

Exista opt sectiuni ale standardului ce detaliaza obiectivele si cerintele ce trebuie respectate in procesele de consultanta ISO 9001 sau in situatia in care dvs. insiva realizati o implementare ISO 9001.

Incepand cu sectiunea a patra pana la a opta exista un total de 136 de cerinte.

Fata de versiunea din 1994 standardul a fost reorganizat pentru a se alinia cu Sistemul de management al mediului ISO 14001, OHSAS 18001 si criteriul Malcolm Baldrige.

Standarde industriale: Exista un numar semnificativ de standarde industriale care aplica cerintele ISO 9001 pentru managementul calitatii pentru un anumit sector de productie, cum ar fi sectorul de productie auto sau cel se fabricatie a intrumentarului medical.

Aceste standarde au la baza ISO 9001 dar includ si o serie de cerinte suplimentare, specifice industriei unde se aplica.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 4.6/5 (5 votes cast)
ISO 9001, 4.6 out of 5 based on 5 ratings