Editia din aprilie a revistei ISO Focus+ se orienteaza spre solutiile maritime

27 aprilie 2012. In timp ce lumina reflectoarelor din mass-media internationala s-a concentrat asupra recentelor dezastre maritime, Organizatia Internationala pentru Standardizare a dedicat editia din aprilie a revistei ISO Focus+ industriei maritime, cu ocazia comemorarii a 100 de ani de la scufundarea navei Titanic. Revista ofera o oportunitate de a analiza ultimele progrese pe care le-au facut standardele si de a examina caror sectoare ar trebui sa li se dea mai multa prioritate in urmatorii ani.

Editia din aprilie arata ca dezastrele au condus adeseori la imbunatatiri in domeniul sigurantei.

Pierderea imensa de vieti omenesti care a rezultat in urma scufundarii pachebotului Titanic in 1912 a socat intreaga lume si a dus la legiferarea cerintelor privind echipamentul de salvare, stabilitatea navelor si compartimentarea etansa. Este de notat si ca acest incident a dus la infiintarea Conventiei Internationale pentru Ocrotirea Vietii Omenesti pe Mare (SOLAS).

De atunci, alte imbunatatiri in reglementarile si standardele maritime au transformat transportul maritim in unul dintre cele mai sigure mijlloace de transport. Totusi, desi tehnologia evolueaza si industria continua sa creasca, exista intotdeauna loc pentru progres, dupa cum o demonstreaza si recentele incidente tragice de la inceputul acestui an, in care au fost implicate vasul de croaziera Costa Concordia, feribotul de pasageri MV Rabaul Queen si feribotul Shariatpur-1. Deoarece transportul maritim este atat de folosit pe plan international, se impune luarea de masuri la nivel mondial.

Editia din aprilie 2012 a revistei ISO Focus+ expune modul in care ISO poate fi o platforma pentru traducerea lectiilor invatate in solutii tehnice viabile pentru a evita viitoarele dezastre. Articolele examineaza rolul pe care il joaca standardele internationale in rezolvarea nevoilor specifice industriei maritime. Ele scot in relief unele dintre cele mai inovatoare standarde pentru siguranta si exploreaza noile provocari globale cum sunt poluarea si preocuparile legate de mediu, problema zdrobitoare a pirateriei si dificultatile navigatiei arctice.

In aceasta directie, numeroase lucrari sunt efectuate de comitetul tehnic ISO/TC 8, Nave si tehnologie maritima, care reuneste diferitele parti interesate de sectorul maritim in dezvoltarea de solutii pentru acest domeniu.

Aceasta editie prezinta un interviu exclusiv cu Koji Sekimizu, secretarul general al Organizatiei Maritime Internationale (OMI), agentia ONU specializata in siguranta si securitatea transportului maritim si in prevenirea poluarii maritime de catre nave.

Dl Sekimizu scoate in evidenta relatia stransa dintre ISO si OMI, spunand: “ISO a lucrat dintotdeauna in stransa colaborare cu OMI in sedintele comitetelor si subcomitetelor sale, iar noi primim cu bucurie contributia sa.”

“Relatia noastra a constituit mereu un punct forte pentru ambele organizatii si voi continua sa o promovez, dupa cum si predecesorii mei au facut acest lucru in trecut. Nu am nicio indoiala ca va exista o nevoie neintrerupta de standarde internationale dezvoltate de ISO in multe alte aspecte ale activitatilor OMI din viitor.” (dupa o stire iso.org)

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)