29 martie 2012. De la serviciile traditionale asociate vanzarilor pana la cele imateriale, cum sunt serviciile bancare, din turism sau din educatie, servicile reprezinta sectorul cu cresterea cea mai rapida din economia mondiala. Ele reprezinta, de asemenea, de departe cea mai mare componenta a PIB-ului.

Editia din luna martie 2012 a ISO Focus+ – revista Organizatiei Internationale pentru Standardizare (ISO) – examineaza evolutiile din prezent ale standardizarii internationale a serviciilor si scoate in relief impactul pozitiv pe care standardele il au nu numai asupra unor anumite servicii, ci si asupra pietei mondiale luate ca intreg.

Cresterea din acest sector este insotita de noi cerinte care implica noi abordari pentru a satisface operatorii si partenerii economici. Pentru a sustine sectorul serviciilor este nevoie de o cerere sporita de standarde care sa sprijine calitatea, comunicarea si bunele practici.

De exemplu, revista prezinta un studiu de caz despre avantajele majore pe care le poate aduce implementarea standardului ISO 20252 privind sudiile de piata, sociale si de opinie pentru un important specialist in domeniul cercetarii si studiilor de piata, Ipsos Group.

Editia din luna martie a ISO Focus+ mai prezinta si un interviu exclusiv cu James Brooks, directorul de operatiuni pe plan global al companiei TNS, cel mai mare specialist in domeniul studiilor de piata, care declara: “Desi a fost lansat de curand, standardul ISO despre cercetarea pietei a obtinut pana acum recunoastere si credibilitate atat din partea principalilor nostri furnizori, cat si, mai ales, din partea clientilor nostri la nivel mondial.”

James Brooks isi exprima opiniile asupra beneficiilor folosirii standardelor internationale si a unei strategii mondiale a standardelor privind calitatea.

Un alt exemplu este cel al serviciilor financiare mobile, care, prin intermediul telefoanelor inteligente si altor dispozitive mobile, le permit utilizatorilor sa efectueze aplicatii bancare cum ar fi plata facturilor si deschiderea de conturi. Standardele sunt, in acest caz, cruciale pentru aplicarea internationala a acestor servicii si, in acest fel, modifica fundamental cadrul sistemelor de plata.

In general, standardele pentru servicii pot ajuta companiile sa castige avantaje competitive esentiale, creand conditii de transparenta si dandu-le potentialilor clienti posibilitatea de a face comparatii veritabile inainte de a se decide. Printre alte beneficii se numara si imbunatatirea calitatii serviciilor pe plan national, scaderea costurilor si economisirea timpului.

Alte repere includ articole despre modul in care standardele ISO vin in sprijinul urmatoarelor aspecte:
• Mesageria serviciilor financiare – Beneficiile companiilor cresc gratie interoperabilitatii;
• Facturi soc! Plangerile clientilor se reduc, satisfactia creste;
• Consumatorii au cuvantul! Un cadru de dezvoltare a standardelor pentru servicii;
• Serviciile IT&C – De la securitatea informatiei la managementul serviciilor;
• Cele mai bune note! Educatia si formarea de inalta calitate, mai aproape de cei care invata;
• Bine ati venit! In serviciul turistilor din intreaga lume. (dupa o stire iso.org)

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Revista ISO Focus+ aduce serviciile in centrul atentiei , 5.0 out of 5 based on 1 rating